Милена Маркова: Изкуството възпитава




В Международния ден на театъра ви представяме актрисата Милена Маркова - познавате я добре както от телевизионния екран, така и от театралната сцена. За театъра като призвание, удоволствие и забавление и за изкуството като храна за душата...

Здравейте! В Международния ден на театъра, разкажете ни какво е той за вас.

С риск да прозвуча вече доста помпозно и да се повтарям, за мен фактите са такива: аз съм израснала в театъра, така че за мен той се превърна не просто в работа, а в удоволствие, забавление. И професия. А най-приятното за всеки е да изкарва прехраната си, забавлявайки се с това, което прави.

Какво пожелание бихте отправили именно на днешния ден към колегите си, към всички, свързани с театралното изкуство.

Пожелавам на колегите си да знаят за какво работят, да бъдат удовлетворени от себе си и да бъдат истински! А ако някой не си харесва професията, просто да си ходи.

А към политиците - какво е нужно да се направи за театъра у нас, къде държавата не се справя?

Аз определено не бих искала да претендирам, че съм голям разбирач на тема политика, затова не искам да се изказвам крайно. Това, което знам е, че със сигурност е нужно да се отделят доста повече средства за театъра, да има такъв във всеки град, защото изкуството възпитава - чрез него си храним душите! Ако знаех, обаче, какви са политическите стъпки за постигане на тези цели, щях да се занимавам с политика...

Да научим повече за постановките, в които участвате в момента.

От години работя с любимите ми колеги от театрална къща "Вива Арте". Към днешна дата играя в постановките "Бившата жена на моя живот", "Опасно за живота" и "Третото око". И трите постановки са страхотни комедии, които - видимо дори за нас - зареждат публиката с много хубава емоция. Препоръчвам ги за лечение на стрес и скука.

Какво ви предстои за в бъдеще, по какви проекти работите в момента?

Скоро ми предстои премиера на постановката "Брачни безумия" от Алексей Кожухаров в открита сцена "Сълза и смях", София.

Пожеланието ви към читателите на Кафене.бг?

Пожелавам им да носят изкуството в сърцата си! Ако могат, да превърнат живота си в изкуството, във всички възможни аспекти и да се радват повече на малките неща!

kafene.bg

Comments

Popular posts from this blog

Веселин Ханчев: Загубеното щастие е по-тъжно и от самата тъга