Жоел Дикер: Ще разбера дали съм писател в края на живота си



Преди две седмици младият швейцарски писател Жоел Дикер лично представи новата си книга на български език „Книга за Балтиморови“. Той нашумя с „Истината за случая „Хари Куебърт“, но визитата му в София беше впечатляваща – младият швейцарец (на 16 юни навърши 31 години) очарова всички почитатели модерната европейска проза с усмивката си, ведрото си настроение и искреността си. Елена Бойчинова от Lira.bg се срещна с Дикер и поговори с него за писането, книгите и още нещо.

Как разбрахте, че сте писател?

И до ден днешен не съм сигурен в това. Когато се появи първият ми роман, бях вече написал пет, които не бяха приети от различни издателства. Изведнъж хората започнаха да ми казват: „Ааа, ама ти иска да станеш писател?“. Но аз пишех отдавна. Бях написал пет романа. Чак когато издадоха първия разбраха, че съм писател. Но в главите на хората все още не бях писател. Станах писател, когато издадоха книгата ми.

Какво е да си писател?

Дали ще бъда писател, като пиша без да бъда публикуван, или пък с книгите…Смятам, че отговор на въпроса ще получа в края на живота си.





Comments

Popular posts from this blog

Веселин Ханчев: Загубеното щастие е по-тъжно и от самата тъга