Великата красота на „Младост“-та според Сорентино
Паоло Сорентино познава различните профили на красотата и не се страхува да говори за тях.
Великата красота може да бъде асоциирана с неразрушимата монументална мощ на съхранения шедьовър, надживял създателите и любителите си. Контекста на съществуването на красотата подлежи на изменение, но интензитетът на величието й – не. Колкото по-голяма е времевата дистанция между раждането и консумация й, толкова по-романтичен е ореолът на красотата.
Младост е липсата на дистанция между минало и настояще. Емоционалното очарование на сегашния момент, съчетано с едновременната крехкост и вечност на мига. Младост е и най-отминалият период от живота, намиращ се в своя зенит. Красотата на младостта, независимо настояща или бивша, е неизчерпаем източник на вдъхновение и носталгия.
А италианският режисьор Паоло Сорентино е наясно с това.
Най-новият му филм „Младост“ (Youth, 2015), чиято световна премиера бе на фестивала в Кан тази година, разделя младостта на съставни части и я пречупва през призмата на няколко изкуства. Въпросните съставни части са демонстрирани паралелно и разкриват гъвкавостта и адаптивността на красотата с помощта на конкретен и кратък времеви отрязък. Младостта е кратка и светла, а филмът на Сорентино ухае на нея.
Великата красота може да бъде асоциирана с неразрушимата монументална мощ на съхранения шедьовър, надживял създателите и любителите си. Контекста на съществуването на красотата подлежи на изменение, но интензитетът на величието й – не. Колкото по-голяма е времевата дистанция между раждането и консумация й, толкова по-романтичен е ореолът на красотата.
Младост е липсата на дистанция между минало и настояще. Емоционалното очарование на сегашния момент, съчетано с едновременната крехкост и вечност на мига. Младост е и най-отминалият период от живота, намиращ се в своя зенит. Красотата на младостта, независимо настояща или бивша, е неизчерпаем източник на вдъхновение и носталгия.
А италианският режисьор Паоло Сорентино е наясно с това.
Най-новият му филм „Младост“ (Youth, 2015), чиято световна премиера бе на фестивала в Кан тази година, разделя младостта на съставни части и я пречупва през призмата на няколко изкуства. Въпросните съставни части са демонстрирани паралелно и разкриват гъвкавостта и адаптивността на красотата с помощта на конкретен и кратък времеви отрязък. Младостта е кратка и светла, а филмът на Сорентино ухае на нея.
Comments
Post a Comment