Анжела Пенчева: Не извръщайте очи от човека в инвалидна количка




Анжела Пенчева е автор на "Моят живот - да имаш ляв палец" (издателство "Кибеа") - автобиографична история на живота й с детска церебрална парализа. Разказът на Анджела разкрива личността на една ранима жена - боец по дух, която бори ежедневните трудности, реализира влеченията си към изкуството и не спира да мечтае - обикновени, простички, прекрасни човешки мечти за щастие, приятелство и любов.

Преди седмица, на премиерата на книгата в София, която премина като литературно четене, беше обявено началото на дарителска кампания за набиране на средства за закупуване на компютърен софтуер за Анжела Пенчева, с който тя ще общува по-лесно. Радостни сме, че Kafene.bg е медиен партньор на проекта.

Банка ОББ - IBAN - BG44UBBS78271010551907
Дарителска кампания "Моят живот"

Как се случи твоята книга "Моят живот"?

Започнах да пиша автобиографичната ми книга "Моят живот – да имаш ляв палец" преди четири години, защото исках да разкажа на хората, които нямат определен физически проблем или, каквато и да е представа за състоянието на човек в инвалидна количка, някои истини за този живот. Аз съм като всички други хора със стремежи, любови, мечти, омрази - просто човек. И имам право да искам и да получавам живота, който се полага на всички хора – живот с внимание и разбиране, нежност, търпение, образование, работа, възможност за излизане, приятелство, любов.А и се надявам, че тази книга ще е полезна за млади семейства, които имат деца с увреждания, защото съм споделила за пътя, който са извървели моите родители и на други хора в моето състояние, които се лутат из собствените си мисли и чувства и страдат от неразбирането на обществото.

Разказваш много лични неща и ни водиш с лекота из никак не лекия път на живота ти - как намираш сили за това?


Е, нали съм написала автобиография, щом веднъж съм взела решение да бъда откровена с читателите на книгата, трябва да бъда истинска докрай. А пък животът на никого не е лек, макар че моето състояние е доста тежко, аз обичам да се смея и да виждам красивото. Обичам да ям хубава храна, да слушам нежна музика. А и майка ми и сестра ми ми дават много сили и много ме подкрепят морално в моите интереси и занимания.

Книгата е послание. Накратко, за нашите читатели, как би им го поднесла?

Нека прочетат "Моят живот – да имаш ляв палец", за да могат спокойно да погледнат човека в инвалидна количка, който ще срещнат следващия път. Без да си отклоняват погледа и без да си казват „Ох, горкото“, защото ние не сме в среден род. Ние сме мъже и жени. Хора като всички други, но с по-силен дух.

Разкажи ни и за мястото на театъра в твоя живот.

Това, че открих театъра и театърът ме откри мен е едно от най-хубавите неща в живота ми. Много дълго време не мислех, че въобще някога ще се занимавам с нещо или че ще мога да работя, а пък за сцена да не говорим. Това изобщо не ми минаваше през ума. Но животът е непредсказуем и, ето че ме срещна с режисьорката Кристиана Бояджиева, която повярва в мен и в другите приятели, с които направихме театралната група за хора с увреждания. Благодарение на това аз успях да преживея магията, колкото и клиширано да звучи. Прекрасното усещане да се превъплътиш в някой друг – в жар птица, в танц, в мъж. Да чувстваш интереса на публиката, да чуваш аплодисментите. А и смятам, че за хората и най-вече за децата е изключително полезно да видят актьори в колички и с патерици. Защото обществото трябва да приеме, че важните сме ние, а не патериците и количките.

Какви книги обичаш да четеш ти самата?

Обичам да чета биографични и автобиографични книги за хора на изкуството. Интересен ми е животът на великите личности. Обичам да чета и любовни романи, защото самата мечтая за истинската любов. Мечтите на хората дават смисъл на живота ни, нали?

Какво си пожелаваш за тази година?

Пожелавам за мен и семейството ми 2016 година да бъде здрава и изпълнена с приятни моменти. Пожелавам си книгата ми да стигне до много читатели, театралният проект по нея на ВъзкресияВихърова да се реализира, да започнем работа по нов с спектакъл с театралната група. Да срещна любовта. Да пътувам.

А на читателите на Kafene.bg?

Да се изпълнят всички красиви и добри неща, които те самите са си пожелали. И да четат!

Още за Анжела Пенчева - източник Уикипедия
Анжела Пенчева е с трайно физическо увреждане. Състоянието се нарича детска церебрална парализа (ДПЦ). Диагнозата е поставена след раждането и предполагаемата причина е лекарска грешка

Анжела пише поезия, автор е на автобиографичната книга „Моят живот. Да имаш ляв палец“, издадена през 2015 г. с подкрепата на издателство „Кибеа“. Книгата е написана като на един дъх само с един ляв палец в продължение на три години.
Анжела освен писател и поет е и актриса, играе в група за алтернативен театър в рамките на Общински театър „Възраждане“ заедно с хора, имащи сходни на нейните проблеми. Била е назначена за актриса с трудов договор към Нов български университет и театър „Възраждане“ по националната програма за заетост и обучение на хора с трайни увреждания

Повече за книгата:

„Моят Живот. Да имаш ляв палец“ е автобиографична история, написана от Анжела Пенчева, която страда от детска церебрална парализа по вина на некадърния доктор, водил раждането й.

Книгата разказва спомени, случки, наблюдения и обобщения, оставаили трайна следа у жената в инвалидна количка.

"Анжела е с дух на борец, не спестява нищо на никого, иска да бъде чута, разбрана и най-вече – обичана. Книгата й е непретенциозна, наивна, трогателна изповед, която цели да насочи прожектора към ежедневието на хора с подобно (и не само) страдание."
Дарина Цветкова

"Във всяка среща с нея, когато задъхано избягваме да я погледнем, когато набързо я докосваме и се отместваме, тя просто стои там и ни изчаква с разбиране и усмивка да приемем това удивително чудо на човешкото съществуване. Тя винаги е с няколко хода преди всеки от нас, защото вече е приела това чудо и го споделя със себе си всеки ден. А с написването на тази история тя ще го сподели с всеки от нас и ще ни предостави възможността да ни завладее Удивлението, пред това колко много непознато и невидимо витае около нас."Възкресия Вихърова

Творчески екип: редактор на книгата: Иванка Николова, дизайн: Красимира Деспотова, дата на издаване: 10, 2015

www.kafene.bg

Comments

Popular posts from this blog

Веселин Ханчев: Загубеното щастие е по-тъжно и от самата тъга